Stephen Cleobury, dirigent, wordt vervangen door Andrew Arthur voor informatie zie persbericht
voor meer informatie over Andrew Arthur klik hier
Jeremy Budd, Evangelist, tenor. Geboren in Hertfordshire, begon Jeremy Budd als koorlid in St.Pauls Cathedral in Londen, voordat hij ging studeren aan de Roal Academy of Music. Na afronding van zijn studie wordt hij veel gevraagd voor het Barokrepertoire. Budd werkte met veel van de dirigenten op dit gebied zoals Sir John Eliot Gardner, Harry Chrsitophers CBE, Masaaki Suzuki, Sir Simon Rattle, Sir Roger Norrington,Sir Charles MacKerras, Paul McCreesh, John Butt, Bernard Labadie and Jeffrey Skidmore. Opera engagementen met een volledig geënsceneerde Johannes Passion in Parijs, Orfeo in Lille met Emmanuelle Haim, de rol van Pilade in Handel’s Oreste in Linbury Studio Theatre, Purcell’s Dido and Aeneas met English Country Garden Opera, Chabrier’s L’Etoile in de Opera Comique in Parijs met Sir John Eliot Gardiner. Recente uitvoeringen waren o.a. een tournee met de Monteverdi Vespers, Evangelist in de Symphony Hall, Serenade for tenor, horn and strings ( Britten) o.l.v.Harry Christophers. Monteverdi Madrigalen met Jonathan Cohen en Arcangelo in Wigmore Hall, Acis and Galatea en het Weihnachtsoratorium met Masaaki Suzuki. Toekomstige voorstellingen bestaan uit een tournee met Purcell’s The Fairy Queen en de Matthäus Passion in Cadogan Hall.
Zoë Brookshaw, sopraan, studeerde af aan Trinity College, Cambridge in 2008.
Zij werd gehonoreerd met een plaats in the Montiverdi Choir Apprenticeship Scheme 2009 en heeft sindsdien opgetreden, op tournee gegaan en intensief opgenomen met Sir Joahn Eliot Gardiner.
In 2016 zong Zoë als solist o.l.v. Sir John Eliot Gardiner in Bach’s Matthäus Passion, dat live werd opgenomen voor Soli Dei Gloria.
Zij is nu een gearriveerde sopraansolist, gespecialiseerd in Barok oratoria en heeft opgetreden in veel van ‘s werelds grote concertzaken zoals Carnegie Hall, The Royal Albert Hall, Concertgebouw Amsterdam en de Philharmonie in Berlijn.
Zoë is er trots op lid te zijn van een aantal kleine ensembles, waaronder Arcangelo en Solomon ‘s Knot, een ensemble dat uit het hoofd zingt zonder dirigent.
Zij zong Eurydice in Orfeo, was solist in Purcell’s Fairy Queen.
Andere producties , waaraan zijn deelnam zijn o.a. Carmen, Der Freischütz en Orphée, gedirigeerd door Sir John Eliot Gardiner.
David Allsopp, alt, maakte als jongenssopraan deel uit van het Rochester Cathedral Choir en bleef na zijn stembreuk als countertenor zingen. Hij studeerde bij Geoffrey Mitchell aan King’s College in Cambridge en trad regelmatig op als solist bij het King’s College Choir. Hij was vervolgens drie jaar werkzaam in het Westminster Cathedral Choir in London voordat hij begon aan zijn freelance carrière. Met grote regelmaat vertolkt hij Händeloratoria als Messiah, Israel in Egypt, Joshua, Dixit Dominus, Jephta, Saul en Solomon, en de koorwerken van Bach, zoals de Johannes Passion, Matthäus Passion, Hohe Messe en het Weinachtsoratorium, zowel in Engeland als daarbuiten. Hij trad op met de Academy of Ancient Music, de Taverner Players, het Bournemouth Symphony Orchestra, de Nederlandse Bachvereniging en zangensembles als Tenebrae, Polyphony en het Gabrieli Consort. Af en toe maakt hij uitstapjes naar moderner repertoire. Zo zong hij in Arvo Pärts Passio op de BBC Proms in 2010, in Bernstein’s Chichester Psalms, Orffs Carmina Burana en in premières van weken van Dmitri Tymoczko en Dan Trueman met het ensemble Gallicantus.
Anthony Gregory, tenor.
Geprezen om de schoonheid en kwaliteit van zijn stem, podiumaanwezigheid en muzikaliteit,
is de Britse tenor Anthony Gregory een veelgevraagd internationaal solist voor barok- en eigentijds
repertoire. Hoogtepunten voor het seizoen 2017/2018 zijn o.a. het debuut bij de Noorse Opera als
Don Ottovio in Don Giovanni, Quardo in Aridante met Les Arts Florissants en de titelrol in Dardanus van Rameau bij de English Touring Opera.
Meest recente hoogtepunten behelsen Vafrino in Hypermestra in het Glyndebourne Festival,
Oronte in Alcina in hetTeatro Real in Madrid, Florizel in de wereldpremière van The Winter’s Tale voor English National Opera en Don Ottavio Don Giocvanni voor Glyndebourne on Tour. Gregory’s meest recente engagementen bevatten ook Flude in Peter Hall’ zeer gewaardeerde
Productie van A Midsummer Night’s dream in Glyndebourne, Herder in L’Orfeo in het Royal Opera House, Covent Garden, Ferrando in Cosi fan tutte bij de Opera van Limoges, Peter Quint and Prologue in The turn of the screw, Glyndebourne on Tour, Oronte in Katie Mitchell’s productie
van Alcina in Aix en Provence, de titelrol van Lucio Silla voor Classical Opera Company en Grimoaldo in Rodelina in het London Handel Festival, gedirigeerd door Laurence Cummings.
William Gaunt, bas en kleine partijen
Hij werd geboren in Yorkshire en begon zijn muzikale opleiding daar als koorlid in Ripon Cathedral.Hij kreeg een beurs voor King’s College, Cambridge, waar hij de klassieken leerde; sindsdien werkte hij in de koren van Christ Church Oxford en Westminster Cathedral
William Gaunt ontwikkelde een drukke en gevarieerde carrière als solist en ensemblezanger, waarmee hij regelmatig optreedt en opneemt met veel van Engelands zeer prominente gezelschappen, zoals het Gabrieli Consort, The King’s Consort, Tenebrae, Alamire and Gallicantus en in het buitenland met Chamber Choir Ireland, Ars Nova en Theatre of Voices.
Als solist zingt Gaunt veel van het kernrepertoire van het concert- en oratoriumrepertoire.
Hij heeft de Messiah gezongen met de Nieuwe Philharmie Utrecht o.l.v. Johannes Leertouwer.
Monteverdi’s Vespro della Beta Vergine 1610 met Emmanuelle Haim, Bach’s Magnificat, Matthäus Passion, Johannes Passion resp.o.l.v. Martin Häselbock en Jerry Skidmore, Purcell’s Come, ye Sons of Art and Schumann’s Szenen aud Goethes Faust met Stephen Cleobury.
Baroque Orchestra The Hanover Band
Het Engelse barokorkest The Hanover Band kan zonder meer vergeleken worden met klinkende namen als The Academy Of Saint Martin In The Fields, en het Freiburg Barokorkest. Er naar luisteren is een ware verademing. Dit is de ware vertolking van barokmuziek. The Hanover Band werd in maart 1980 door Caroline Brown in Londen opgericht en heeft een internationale reputatie vanwege de uitstekende uitvoeringen en opnamen van muziek uit de 18e en 19e eeuw.Het orkest treedt op door heel Europa, de VS (Oost en West), Canada en Mexico, en op prestigieuze festivals als Haydnfest, Eisenstadt, Oostenrijk, in het Concertgebouw van Amsterdam, De Doelen Rotterdam, Berlijn Philharmoniesaal, Cadogan Hall, Royal Albert Hall, en Londen (BBC Proms).
De indrukwekkende discografie van het orkest bestaat uit een kleine 200 commerciële CD’s met o.a. een bekroonde Beethoven-cyclus (Nimbus Goodman), Lucia di Lammermoor van Donizetti (Sony Mackerras), Handel’s Serse (BMG McGegan), Bach Brandenburg Concertos (EMI Halstead), Weber Horn Concertino (Halstead Nimbus ) Bach Cantates, Mozart Clarinet Concerto (Nimbus / Lawson), Handel Opera’s,
Het Choir of Trinity College Cambridge bestaat uit ongeveer dertig studenten van de universiteit van Cambridge. De koortraditie van het College gaat terug tot de veertiende eeuw. Vrouwelijke stemmen werden geïntroduceerd in de jaren ’80 van de vorige eeuw door Richard Marlow, De belangrijkste focus van het koor is het zingen van de liturgie in de Tudor Chapel en het verkennen van breed repertoire uit zowel katholieke als protestantse tradities. Het koor treedt op in binnen- en buitenland en maakte tientallen bekroonde Cd-opnames. Het werd door Gramophone uitgeroepen in de Top 5 van beste koren ter wereld.
Koorschool Midden-Gelderland
De Koorschool Midden-Gelderland, opgericht in september 1999 door dirigent, zangcoach, muziekpedagoog en componist Albert Wissink, is een zang- en kooropleiding voor kinderen van 4 tot en met 15 jaar, jeugdigen van 16 tot en met 23 jaar en volwassen koorzangers en/of aspirant koorzangers. Zij geven hun lessen in Ede en Wageningen. Momenteel bestaat de Koorschool uit bijna 80 jeugdige leerlingen. De koorschool doet mee aan evenementen in binnen- en buitenland.